Gull og sølv for Eidsvollelever i NM for ungdomsbedrifter

Elevene fra ungdomsbedriften «Recycled Gym UB» i Entreprenørskap og bedriftsutvikling på studiespesialisering tok med seg to medaljer fra NM i ungdomsbedrift.

Elevene med diplomet som viser de har vunnet sølv i konkurransen «Beste videopitch". - Klikk for stort bildeElevene vant sølv i konkurransen «Beste videopitch". Odd Roger Lundahl/Eidsvoll vgs

Norgesmesterskapet(NM) for ungdomsbedrifter ble gjennomført 27. og 28. april på Lillestrøm. Fredag var messeområdet ferdig rigget, og juryen fikk se over 70 deltakere prestere på svært høyt nivå.

Fornøyde dresskledde elever står samlet foran standet til Ungt Entreprenørskap. Fra venstre: Patrick Berg, Sturla Melby, Stian Østenheden Olsen, Aydin Abedi og Ole Peder Wuttudal. - Klikk for stort bildeFornøyde elever. Fv. Patrick Berg, Sturla Melby, Stian Østenheden Olsen, Aydin Abedi og Ole Peder Wuttudal. Odd Roger Lundahl

«Recycled Gym UB» kan melde om høy interesse på egen stand, der nysgjerrige tilskuere blant annet kunne teste ut bedriftens eget tricepstau. Forretningsideen er å produsere og selge forskjellig resirkulert treningsutstyr.

Gullet kom i konkurransen «Beste bærekraftige stand».

Etter at elevene i "Recycled Gym UB" kvalifiserte seg til NM i ungdomsbedrift er utallige timer lagt ned i forberedelser.
 -Det er både veldig gledelig og veldig fortjent, sier utdanningsleder Odd Roger Lundahl ved Eidsvoll videregående skole.

Under gallamiddagen på torsdag kveld fikk elevene sølv i konkurransen «Beste videopitch». Juryen ga videoen skryt for godt manus og et tydelig budskap.

"Recycled Gym UB" med flere seire og gode plasseringer

Entreprenørskap og bedriftsutvikling er programfag på utdanningsprogrammet studiespesialisering.