Gi din stemme i skolevalget og kommune- og fylkestingsvalget

Ved skolevalget tirsdag 5. september har alle elever ved skolen stemmerett. Det er også mulig for de med stemmerett å forhåndsstemme i dagene etter skolevalget på Eidsvoll videregående skole.

Ungdomspolitikere med sine partiers logoer deltar i skoledebatt i forbindelse med kommune- og fylkestingsvalget 2023. - Klikk for stort bildeSkoledebatt med politikere fra de ulike politiske partiene i forbindelse med kommune- og fylkestingsvalget. Siri Klokk Austnes/Eidsvoll vgs

I forbindelse med årets kommune- og fylkestingsvalg 11. september, skal det gjennomføres skolevalg ved Eidsvoll videregående skole.

Skolevalget foregår tirsdag 5. september. Valglokalet er på scenen i skolens kantine. Alle elever ved skolen har stemmerett, og vi oppfordrer deg til å bruke stemmeretten din.

Det er elever i faget Politikk og menneskerettigheter og skolens ledelse som har ansvar for gjennomføringen av skolevalget. Du vil få god informasjon om hvordan du registrerer deg i manntallet, og hvordan du skal avgi stemmen din gjennom hemmelig valg.

Forhåndsstemme

På Eidsvoll videregående skole kan du som er født i 2005 og eldre forhåndsstemme til kommune- og fylkestingsvalget 2023. Dette er uavhengig av hvilken kommune du er bosatt i.

Tidspunkt: onsdag 6. september kl. 10.00 - 14.00 og torsdag 7. september kl. 09.00 - 12.00.

Valglokalet er på scenen i kantina rett innenfor hovedinngangen og er åpent for alle med stemmerett.

Bruk stemmeretten din - godt valg.